Με την Κυριακή του Πάσχα να έχει περάσει και τα κόκκινα αυγά να είναι άφθονα σε κάθε σπίτι, με βάση τα έθιμα αυτών των ημερών,  η διατροφολόγος Σοφία Κόντη (@healthnutritionabalance) μοιράζεται μαζί μας τα οφέλη του αυγού και πόσο ευεργετικά είναι για το σώμα και την υγεία μας ώστε να τα καταναλώσουμε άφοβα και με νόστιμους συνδυασμούς.

Πώς και γιατί τα αυγά είναι μια ωφέλιμη τροφή
- Η καθημερινή κατανάλωση αυγού μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα, να βελτιώσει την υγεία των δοντιών, των οστών και του δέρματος σου. Παράλληλα, τα αμινοξέα που περιέχει βοηθούν στην ανακούφιση από το στρες και το άγχος.

- Το αυγό είναι από τα πλέον αγαπητά τρόφιμα στις δίαιτες. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση αυγών στο πρωινό βοηθά περισσότερο στο αδυνάτισμα σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα. Αυτό ενδεχομένως οφείλεται στο γεγονός ότι ενώ περιέχει λίγες θερμίδες, προκαλεί μεγάλο αίσθημα κορεσμού, οπότε μειώνεται η συνολική πρόσληψη θερμίδων μέσα στην υπόλοιπη ημέρα. Οι πλούσιες σε πρωτεΐνες τροφές είναι γνωστό ότι μειώνουν την όρεξη για φαγητό και αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού, σε σύγκριση με τροφές που περιέχουν λιγότερη πρωτεΐνη.

- Ενισχύει τον μεταβολισμό. Το θερμικό αποτέλεσμα μιας τροφής είναι η ενέργεια που απαιτείται από το σώμα για να μεταβολίσει την τροφή. Η ενέργεια που χρειάζεται για τον μεταβολισμό της πρωτεΐνης είναι μεγαλύτερη συγκριτικά με αυτή που χρειάζεται για το λίπος και τους υδατάνθρακες. Αυτό σημαίνει ότι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, όπως το αυγό, σε βοηθούν να κάψεις περισσότερες θερμίδες.

- Περιέχει χοληστερίνη αλλά η κατανάλωση του δεν επηρεάζει τη χοληστερίνη του αίματος των ανθρώπων. Το 80% της χοληστερόλης αίματος προέρχεται από τη χοληστερόλη που συντίθεται στο συκώτι. Μόνο 20% της χοληστερόλης προέρχεται από τη διατροφή. Στο Αμερικανικό Καρδιολογικό Ινστιτούτο δηλώνουν ότι είναι απόλυτα ασφαλές να τρώμε ένα αυγό κάθε μέρα, ενώ παρόμοια είναι και η σύσταση του Ελληνικού Ιδρύματος Καρδιολογίας.

- Η κατανάλωση αυγού έχει συσχετιστεί με αυξημένα επίπεδα HDL (καλής) χοληστερόλης, η οποία συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

- Τα αυγά συγκαταλέγονται στις καλύτερες πηγές χολίνης, ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την υγεία των ανθρωπίνων κυττάρων και του εγκεφάλου καθώς συμβάλει θετικά σε όλες τις εγκεφαλικές λειτουργίες καθώς επίσης και στη μνήμη. Μάλιστα μελέτες δείχνουν ότι σε πολλές χώρες πάνω από το 80% του πληθυσμού δε λαμβάνει επαρκή ποσότητα χολίνης.

- Το αυγό περιέχει λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δύο αντιοξειδωτικά συστατικά άμεσα συνδεδεμένα με την υγεία των ματιών και την αποτροπή παθήσεων όπως ο καταρράκτης.

- Η πρωτεΐνη στο ασπράδι του αυγού είναι πλούσια σε BCAAs(βασικά αμινοξέα διακλαδιζόμενης αλύσου)( λευκίνη, ισολευκίνη, βαλίνη)και αργινίνη. Αυτά τα αμινοξέα είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της δομής πολλών πρωτεϊνών, όπως το κολλαγόνο, το οποίο χρειάζεται για τη διατήρηση της υγείας των αρθρώσεων και των επιπέδων ορισμένων ορμονών.

- Ο κρόκος περιλαμβάνει την πλειοψηφία των μικροθρεπτικών συστατικών που βρίσκονται στα αυγά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται η βιταμίνη Α, η βιταμίνη D, η βιταμίνη Κ, η βιταμίνη Β, το σελήνιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, και ο φώσφορος.

Πώς θα απολαύσετε τα κόκκινα αυγά (και όχι μόνο)

1. Aβοκάντο τοστ : Χρησιμοποιήστε 2 αυγά βραστά πάνω σε 1 φέτα ψωμί, μαζί με άλειμμα από αβοκάντο (λεμόνι,πιπέρι και αβοκάντο) και λίγο σχοινόπρασο.

2. Aυγά βραστά στην μέση, 1 κουταλιά τυρί κρέμα ανακατεμένη με λίγο γουασάμπι και κομματάκια καπνιστού σολoμού.

3. Φέτες ψωμί πολύσπορο φρυγανισμένο, κομματάκια αβοκάντο, αυγό βραστό σε φέτες πασπαλισμένο με λίγο μπούκοβο με μερικές σταγόνες λάιμ ή λεμόνι.

4.Πατατοσαλάτα με αυγά βραστά: Πατάτες βραστές, κρεμμύδι φρέσκο, πιπεριά κόκκινη και σος με λάδι και μουστάρδα.

5. Φακοσαλάτα με αυγό βραστό: Φακές βρασμένες και στραγγισμένες, πιπεριά πράσινη, αυγό βραστό, ψιλοκομμένη ντομάτα και αγγούρι, λίγη κάπαρη και ελαιόλαδο.

6. Σαλάτα με ρεβίθια: Ρεβίθια βρασμένα και στραγγισμένα, σπανάκι, παντζαρόφυλλο, ντοματίνια,  αυγό βραστό, ξερό κρεμμύδι ,τυρί φέτα με  σος ελαιόλαδο, λεμόνι και μουστάρδα.

7. Ένα αβοκάντο κομμένο στην μέση, 2 αυγά βραστά  στις θήκες του κουκουτσιού, πιπέρι, αλάτι και ψιλοκομμένο σχοινόπρασο.

8.Σάντουιτς με αυγά βραστά: Μια μικρή μπαγκέτα με 2 αυγά βραστά, τυρί κίτρινο, γαλοπούλα καπνιστή, φέτες ντομάτα, μαγιονέζα light και κέτσαπ με stevia.

https://www.capital.gr/health/3447455/sas-emeinan-...