Κρατήστε μια υγιή ισορροπία στην κατανάλωση

Υπάρχουν εκείνοι που δεν πίνουν αρκετό νερό, με τα γνωστά συνεπακόλουθα της αφυδάτωσης του οργανισμού τους.

Υπάρχουν, όμως και εκείνοι που το παρακάνουν με το νερό και η υπέρ-ενυδάτωση, μπορεί να αποδειχθεί επίσης επιβλαβής για τον οργανισμό. «Μερικοί άνθρωποι είναι κατά κάποιον τρόπο εθισμένοι με το νερό, με αποτέλεσμα να προκληθεί μία ανισορροπία των ηλεκτρολυτών από την υπερβολική πρόσληψη, γνωστή και ως υπονατριαιμία», τονίζει o dr. Christopher Calapai.

Η χρόνια υπονατριαιμία σχετίζεται με επιπλοκές, όπως η ναυτία, ο εμετός, ο πονοκέφαλος, η κόπωση, η ευερεθιστότητα και η αδυναμία, ενώ η οξεία υπονατριαιμία μπορεί να προκαλέσει ακόμη και επιληπτικές κρίσεις και έντονους πονοκεφάλους, τονίζουν οι ειδικοί. Βέβαια, δεν χρειάζεται πανικός, καθώς οι περιπτώσεις υπονατριαιμίας δεν είναι συχνές.

Αυτοί που κινδυνεύουν κυρίως από την υπερκατανάλωση νερού, είναι οι αθλητές γι' αυτό και η υπονατριαιμία της άσκησης (ή αθλητική υπονατριαιμία) αποτελεί ένα γνωστό φαινόμενο στο χώρο της Ιατρικής. Η αθλητική υπονατριαιμία διαπιστώνεται όταν τα νεφρά καταπονούνται υπερβολικά από τη μεγάλη ποσότητα υγρών που εισέρχονται στον οργανισμό, αδυνατώντας να τη διαχειριστούν αποτελεσματικά.

Τα συμπτώματα της υπονατριαιμίας:

  • Ζαλάδα και τάση λιποθυμίας
  • Ναυτία
  • Αύξηση του βάρους κατά τη γυμναστική
  • Τάση προς έμετο
  • Πονοκέφαλος
  • Πνευματική σύγχυση
  • Ευερεθιστότητα
  • Και σε πιο σπάνιες περιπτώσεις, επιληπτική κρίση.

Οι ειδικοί, λοιπόν, τονίζουν ότι είναι σημαντικό να ακούμε το σώμα μας και να πίνουμε νερό, όταν διψάμε.